امروزه تمامی کسب و کارهای کوچک نیازمند برنامه بازاریابی برای خود بوده تا بتواند به مشتری دست پیدا کنند؛ فرقی نمی کند شرکت تازه تاسیس باشد و یا با سابقه. کار به اینجا ختم نمی شود، بعد از تهیه برنامه بازاریابی، باید آن را اجرایی کنید.
موفق شدن در بازاریابی یک کسب و کار کوچک متکی بر داشتن یک برنامه بازاریابی و نیز یک سیستم برای اجرای آن است. اگر هنوز برنامه بازاریابی کارآمد ندارید همین الان شروع کنید. نکات زیر به شما در پیشرفت فرایند بازاریابی کسب و کارتان کمک خواهد کرد.
برای تبلیغات و بازاریابی محصول سرمایه گذاری کنید
اصل تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده در کوتاه مدت و بلند مدت است
- آموزش کارکنان و کارمندان
برای آموزش کارکنان خود در زمینه های شغلی آن ها سرمایه گذاری کنید. اینگونه مطمئن خواهید بود که کارکنانتان از کسب و کار و اهداف بازاریابی شما آگاه خواهند شد.
- بازاریابی را به شیوه حرفه ایی خود انجام دهید
اگر در برابر داشتن لوگو و وب سایت برای کسب و کارتان مقاومت دارید و فکر می کنید با این کار در مخارجتان صرفه جویی می شود، باید بگویم که بازاریابی برای حفظ کردن پول شما نیست، بلکه در کسب و کارتان برای شما پول ساز خواهد بود.
- از متخصصین تبلیغات و بازاریابی کمک بگیرید
اگر بخواهید تمامی کارها را خودتان انجام دهید، نه تنها فرسوده خواهید شد بلکه بخش زیادی از درآمدهای پنهان خود را نیز از دست خواهید داد. لازم نیست تمام پروژه را خودتان انجام دهید، متخصصین بازاریابی قابلی برای سازمان خود انتخاب کنید.
- محتوای سایت و وبلاگ خود را مرتبا بروز رسانی کنید
امروزه ابزارهای گوناگونی وجود دارد که به کسب و کارهای کوچک این کمک را می کند تا با بروز رسانی محتوای سایت و وبلاگتان، شبکه های اجتماعی شما نیز بروز رسانی شوند، بدون اینکه بخواهید به صورت دستی آن ها را آپدیت کنید.
- ایمیل های خود را پاسخ دهید
هیچ لزومی ندارد برای کارهای تکراری و روتین به صورت فردی ایمیل و یا پاسخی ارسال شود. اگر فردی در خبرنامه شما عضو شده، یا حساب کاربری ایجاد کرده است و یا خرید انلاین از شما داشته است، در پاسخ به وی و انجام مراحل بعدی می توانید از سیستم های پاسخگویی خودکار استفاده کنید.
- فرصت ها را برای یادگیری بیشتر از دست ندهید
برای بهبود و پیشرفت کسب و کار خود لازم است که از روش های نوین تبلیغات آگاه باشید. هرچه بیشتر یاد بگیرید تکنیک های بهتری در جهت موفقیت اتخاذ خواهید کرد.
- با همکاران خود صحبت کنید
با صاحبان کسب و کارهای کوچک بشینید و راجع به کسب و کارشان صحبت کنید. ببینید آن ها در رابطه با سازمان خود چه کارهایی را انجام می دهند و چه کارهایی را انجام نمی دهند. شاید در میان صحبت های آن ها، شما متوجه استراتژی های ساده و مفیدی در رابطه با کسب و کارتان شوید که تا آن زمان به آن ها فکر نکرده بودید.
به این مقاله امتیاز دهید