در این دوره از زمان تبلیغات یکی از ارکان جدایی ناپذیر هر کسب و کاری است.در بازار رقابتی این روز ها جلب توجه مشتری امری دشوار می باشد، کسب و کارها برای دستیابی به این مهم مجبورند هزینه های زیادی را برای تبلیغات پرداخت کنند.
تبلیغ در واقع بهترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان است که آن ها را در مورد برندهای موجود در بازار و انواع محصولات مفید برایشان آگاه می کند.تبلیغات با استفاده از رسانه های مختلف، با روش های متنوع برای همه گروه های سنی انجام می پذیرد.
هدف از تبلغ چیست ؟
اهداف بسیاری را می توان برای تبلیغات برشمرد که در مقاله به بخشی از این اهداف اشاره می کنیم :
ایجاد آگاهی
شرکت ها و فروشگاه هایی که در مرحله معرفی خود قرار دارند عموما به دنبال دستیابی به این هدف هستند . این هدف شامل متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصول جدید معرفی شده در بازار است. در اینجا، تبلیغ کنندگان از آگهی های جذاب استفاده می کنند تا مشتریان محصولات را ببیند و آن را امتحان کنند.
حفظ مشتری
این هدف در مورد نگه داشتن مشتریان موجود برای محصول است. تبلیغ کنندگان در اینجا به طور کلی با آوردن ویژگی جدید در محصول سعی می کنند تا مشتریان موجود به خرید محصولات خود ادامه دهند.
ایجاد برندینگ
دنبال نمودن این هدف عموما برای آن دسته از شرکت ها و یا فروشگاه هایی است که می خواهند مشتریان رقبا را جذب کنند. در اینجا، تبلیغ کنندگان سعی میکنند مشتریان را متقاعد کنند که محصولاتی را خرید کنند که نام تجاری شرکت مورد نظر بر روی آن قرار دارد .
جذب دوباره مشتریان قدیمی
این هدف برای کسب و کارهایی است که تصمیم دارند مشتریان قبلی خود را که اکنون مشتری رقبا شده اند را مجددا بدست آورند.تبلیغ کنندگان از روش های مختلف مانند تخفیف، تبلیغ جدید بر روی بسته بندی و… برای جذب این مشتریان استفاده می کنند.
اساسا، تبلیغات یک راه بسیار هنری برای برقراری ارتباط با مشتریان است. ویژگی های اصلی که آگهی ها برای دستیابی به اهداف خود باید داشته باشند عبارتند از مهارت های ارتباطی عالی و قدرت جذب بسیار خوب.
تا چه اندازه تبلیغات برای مخاطبان مهم است ؟
فقط یک روز تلویزیون، روزنامه ها و کانال های رادیویی را بدون تبلیغ تصور کنید!
مشتریان یک محصول خاص را تنها پس از کسب اطلاعات لازم در مورد شرکت سازنده اش خرید می کنند. اگر محصولات تبلیغ نشوند، هیچ مشتری نمی داند چه محصولاتی در دسترس است و محصول را خریداری نخواهد کرد، حتی اگر محصول برای آنها مفید باشد. تبلیغات به مردم کمک می کند تا بهترین محصولات را برای خود و خانواده شان پیدا کنند. هنگامی که آنها در مورد طیف وسیعی از محصولات اطلاع پیدا کنند، می توانند محصولات را مقایسه و خرید کنند تا پس از صرف پول، آنچه را که می خواهند دریافت کنند. بنابراین، تبلیغ برای مشتریان مهم است.
مزایای تبلیغات برای شرکت ها و فروشگاه ها
تبلیغات نقش بسیار مهمی را برای تولید کنندگان و فروشندگان محصولات بازی می کند، زیرا آگهی ها به افزایش فروش کمک می کنند.تبلیغات به تولیدکنندگان و شرکت ها کمک می کند تا رقبایشان را بهتر بشناسند و با برنامه ریزی درست، در رقابت ها پیروز میدان باشند.
هر شرکتی برای عرضه و معرفی یک محصول جدید در بازار، تبلیغ محیطی را برای محصول ایجاد می کند. تبلیغات به مردم کمک می کند از محصول جدید آگاه شوند.تبلیغات به ایجاد حسن نیت برای شرکت کمک می کند و وفاداری مشتری را به دست می آورد.تقاضا برای محصول به کمک تبلیغ ادامه می یابد و عرضه به یک فرایند پایان ناپذیر تبدیل می شود.
به این مقاله امتیاز دهید